Tuesday 25 September 2012

hati seperti...

tangan seolah olah kaku untuk menaip bait bait kata yang terlayar di minda.namun hati mendesak kuat agar meluahkan segalanya.justeru jari diarah menari agar simpulan kata dapat diungkai tentang rasa hati tentang apa yang bersarang di lubuk hati.mungkin dengarnya seperti amukan jiwa seorang gadis yang tidak matang dalam berfikir namun ini realiti yang ku sendiri terpaksa hadam walau dalam payah.ya,jiwa yang penuh amukan.

sahabat,aku punya hati punya perasaan sama seperti kalian.jika kalian tahu erti sakit,erti pedih dan kecewa,lalu aku mohon satu pengertian,itu yang aku rasakan sekarang.bahkan apa yang aku rasakan saat dan tika ini jauh lebih dalam dari apa yang kalian pernah rasakan.mungkin aku pada dasarnya kelihatan seperti tidak langsung mengambil kisah mengenai segala apa yang berlaku di sekeliling ku namun percayalah,akal minda ku serta hati dan jiwa ku bergerak serentak dengan segala apa yang berlaku.dan senang untuk aku simpulkan, aku terasa.ya, sangat terasa.

mungkin,aku bukan gadis atau bukan juga sahabat yang reti meluahkan segala apa yang terbuku di hati.atau sewenang wenangnya meluahkan segala ketidakpuasan hati,namun aku pinta pengertian dari kalian agar cuba untuk memahami hati aku.hati aku yang sakit,yang menangis tanpa henti kerna sungguh hati aku terguris.

namun aku tahu,sukar untuk kalian menyedari hatiku yang berdarah kerna di hadapan kalian aku masih tersenyum mesra.di hadapan kalian aku masih berlagak ceria.di hadapan kalian.aku masih aku.tiada apa yang kelihatan berlainan.namun fahamilah hati aku kini terluka kerna kalian sahabatku.

No comments:

Post a Comment